Nyheter

Två av Akribis kunder får pris för framgångsrik digitalisering

Sedan 2019 driver Sveriges Allmännytta Digitaliseringsinitiativet, ett treårigt projekt som samlat totalt 100 medlemsbolag. Under det här sista verksamhetsåret har man valt att uppmärksamma och dela ut utmärkelsen Den vita älgen till de bolag inom initiativet som kommit allra längst i sina respektive digitaliseringsresor.

Den vita älgen delas ut i fem kategorier: Mest aktiva bolag, Initiativ, Ledning, Samverkan och Murbräckan.

Av de sex bolag som fick ta emot Den vita älgen är två av bolagen kunder till Akribi.

I kategorin Initiativ är Vätterhem i Jönköping/Huskvarna en av pristagarna och i kategorin Ledning tar Knivstabostäder som enda bolag hem utmärkelsen.

– Vi på Akribi är stolta över att få bidra och vara en del av de här bolagens digitaliseringsarbete, och vi gratulerar alla vinnare till fantastiska insatser i att ställa om bland annat sina ekonomirutiner, säger Carl Gustav Sturesson, sälj- och marknadschef på Akribi.

Här kan du läsa mer om:

Allmännyttans Digitaliseringsinitiativ och utmärkelsen Den vita älgen.