Nyheter

AI skapar värde för hyresgäster och fastighetsägare

Förbättrad service till hyresgäster med Neela – fastighetsbranschens egen virtuella assistent. Neela är utrustad med artificiell intelligens (AI) vilket gör att hon ständigt utvecklas, precis som vi människor. Hennes syfte är att stötta fastighetsägare över Europa genom service till hyresgäster och automatisering av onödiga manuella processer.

I en kommentar säger Neela själv:

– Ju mer jag lär mig att prata och interagera med människor, ju mer kan jag hjälpa våra hyresgäster och mina kollegor att spara tid. Ju fler förfrågningar jag hanterar, desto snabbare lär jag mig. Hyresgäster kommer att kunna prata med mig genom chatt, sociala medier, till och med smarta högtalare som Google Home och Amazon Echo. I allt från serviceförfrågningar, fakturafrågor och felanmälningar kommer jag att finnas där för våra hyresgäster, dygnet runt.

– Med Neela kan vi erbjuda våra kunder innovativ teknik och ett fantastiskt tillfälle att se över manuella processer där vi faktiskt enkelt kan digitalisera, säger Niklas Thulin, Head of Digital & Ventures på Aareon Nordic.

Neela kommer att integreras med Aareons fastighetssystem, digitala tjänster och portaler för att skapa synergier och ge mervärde för hyresgäster. Över tid kommer Neela att kunna ta över allt fler support- och serviceförfrågningar vilket ökar servicegraden för hyresgäster samtidigt som det frigör tid för hennes kollegor.

– Aareons virtuella assistent Neela är ett resultat av vår framtidsorienterade forsknings-och utvecklingsverksamhet. Vi investerar för att kunna använda ny teknik till våra lösningar, lösningar som ger mervärde för våra kunder, säger Dr. Imad Abdallah, Chief Digital & Venture Officer på Aareon.